VEDTEKTER
DEN NORSKE SOTOZEN BUDDHISTORDEN
Et registrert trossamfunn i Norge - etablert 2002.
Organisasjons nr.: 984 361 270
Revidert og godkjent ved ekstraordinært årsmøte 12 juni 2024
ORDENENS ADRESSE
Postboks 794, 4666 Kristiansand E-post: sozen@online.no
ORDENENS OPPRINNELSE
Sotozen-ordenen er en internasjonal, åpen og kontemplativ tradisjon med opprinnelse fra Japan. Ordenen er stiftet av Zen-mester Eihei Dogen (1200-1253). I dag forvalter den ca. 1600 templer og 50 klostre. Antall munker og nonner anslås til mellom 40 og 50000. Ordenen er også eier av Japans eldste universitet, Komazawa Buddhist University. Etablert i 1592 og har i dag 7 fakulteter, 17 avdelinger og 9 institutter knyttet til forskning. Universitetet er i dag ikke bare en institusjon for buddhologiske studier.
VIDEREFØRING AV TRADISJONER
Munker og nonner har etter tradisjon bidratt til videreføring av buddhologiske studier og vår zenbuddhistisk praksis. Ordenens munker og nonner har studie- og undervisningsplikt og kan velge enten å søke en spesialisert utdanning eller avlegge profesjonseksamen og bli ordinert til prest. Kun ordinerte prester kan inneha posisjoner som residerende prest eller innsetts som abbed/abbedisse ved et tempel. Sølibatet blant ordenens munker og nonner opphørte på 1870-tallet. Med hensyn til alkohol er det i dag ingen krav om avholdenhet, men oppfordring om måtehold.
TROSSAMFUNNETS FORMÅL
Ordenens formål er å være et åpent, inkluderende og tjenestegjørende trossamfunn i Norge. Vår misjon er å spre Buddhas lære til alle mennesker som ønsker å lytte til det sanne ord Dharma, og til alle steder hvor der er ønske om et zen-buddhistisk fellesskap, kontemplativ praksis, og åndelig oppvåkning.
OBSERVANS
Observansen er et sentralt dokument for vår orden. Den kan kjøpes eller lastes ned gratis på www.sotozen.no. Boken revideres hvert 5. år. 2022 utgaven på 270 sider er vår 3. reviderte/oppdaterte utgave. Ordet “observans” kommer fra latin “observo” og betyr å overholde og refererer bl.a. til ordensreglene i et kloster. Med andre ord er denne boken, som tittelen indikerer, en orientering om ordenens oppbygning, regler, praksis, tjenester, troslære osv. Den offisielle internasjonale utgaven av Sotozen-ordenens 2-bins observans heter: Standard Observances of the Soto Zen School.
FRA TEMPEL TIL KLOSTER
Ordenen har siden 2002 hatt et tempel med residerende prest, munker og nonner med bl.a. ordinasjonsmyndighet og vigselsrett. En utvidelse til et kloster betyr fasiliteter hvor munker og nonner kan bo, praktisere og studere frem mot formell fagkompetanse. Klosters religiøse overhode kalles abbed eller abbedisse og skal behersker norsk, ha kjennskap om norsk kultur, samt ha kunnskap til det lovverk som gjelder for registrerte trossamfunn i Norge. I dag er det buddhistprest og eldstebroder Såzen som er ordenens øverste leder i Norge. Han har som første nordmann ordinasjonsmyndighet og vigselsrett i Norge. Det betyr at han, ved statsforvalter, har vigselsrett med hele landet som sitt virke, samt formell myndighet fra hovedorganisasjonen i Japan til å ordinere nye munker og nonner. Munker og nonner under opplæring kalles noviser og tituleres med broder eller søster. Etter 20 år i aktiv tjeneste benyttes eldstebroder og eldstesøster. Tittelen tjenesteforstander er en munk eller nonne som ikke er prestevigslet, men med adekvat praksis og godkjenning har vigselsrett i Norge. Prior eller priorinne er assistenter for abbeden eller abbedissen.
DEN HELLIGE FREDS KOLLEGIUM
Den hellige freds kollegium ble stiftet i 2008. Kollegiets formelle forum kalles Konvent og er en forsamling av alle munker og nonner av Den norske sotozen buddhistorden. I konvent behandles og besluttes saker og angår ordenens indre anliggende som; ordenens liturgi, riter, samt ordinans (regler og forskrifter for munker og nonner). Kollegiets leder kalles dekanus eller dekana. Lederrollen roterer mellom kollegiets eldste medlemmer. Kollegiet forvalter ingen kapital.
MUNKER OG NONNERS OPPGAVER
Munker og nonners interne oppgaver og riter kan deles i to hovedgrupper og inneholder den monastiske liturgi og tjenesteliturgien. Til den monastiske liturgi tilhører de daglige riter utført av ordenens munker og nonner. Disse er interne seremonier og ritualer, lovprisning av vår Herre og Mester Syakamuni Buddha, hans lære Dharma, patriarker og matriarker i vår antecessorale linje, med tilhørende lovsang og bønn for glede, fremgang, velstand, velferd og fred for alle mennesker. Ordenen fremholder likestilling og likeverd som grunnverdier. Det betyr bl.a. at munker og nonner har de samme plikter og rettigheter, har en felles utdanning, besitter de samme poster, bærer den samme kledebon og tjenestegjør på lik linje.
I MENNESKERS TJENESTE
Munker og nonner av Den hellige freds orden er også i menneskers tjeneste. Ordenen har også i sin liturgi ritual for; barnesigne, konfirmasjon, vigsel og fornyelse av ekteskapsløfter, samt gravferd.
UNDERVISNING OG LIVSVEILEDNING
Ordenens munker og nonner har studie- og undervisningsplikt. Vi besvarer gjerne spørsmål knyttet til Buddhas lære eller buddhistisk praksis. Samtaletelefonen er en tjeneste for de som har behov for noen å snakke med. Vi vil lytte og gi veiledning så langt vår kompetanse rekker, eventuelt anbefale, eventuelt bistå med å oppsøke hjelp utenfor vårt kompetanseområde. Ved personlig samtale har våre munker taushetsplikt. Telefonnummeret til tjenestetelefonen er tilgjengelig på vår nettside.
INVITASJON TIL ELEVER OG STUDENTER
Når det gjelder religions- og livssynsfaget i skolen vil vi legge til rette slik at skoleklasser kan komme på ekskursjon. Elevene vil får en unik opplevelse av virksomheten og hverdagen for munker og nonner med innblikk i deres zen-buddhistisk praksis. Skolelærere og studenter i lærerutdanning eller religionshistorie vil om ønskelig kunne få veiledning i vår zen-buddhistisk historie, kultur og den daglige praksis.
ORDENENS AKTIVITETER
ZEN-MEDITASJON
Dagen i et kloster begynner og slutter med meditasjon, og er selve hjertet i buddhistisk praksis. Zen-meditasjon eller Zazen inneholder ingen doktrine eller mystiske ritualer. Gjennom en disiplin som kan for noen fortone seg litt streng, får den praktiserende en direkte og selverkjent innsikt i sin egen natur og den sannhet Buddha talte. I klosterets zazen-hall sitter lek og lærd sammen i stillhet, en øvelse som ikke handler om å bli til noe, andre steder, men å oppdage hvem, og hva vi allerede er.
BUDDHISTISKE HØYTIDER
Flere ganger i året holdes høymesse. Den viktigste er trefoldighetsmessen. Ordet trefoldig betegner tre begivenheter i Den ærverdige Shakyamuni Buddhas liv; fødsel, oppvåkning og død. I mars minnes Buddhas død, i april minnes Buddhas fødsel og i desember minnes dagen da Buddha nådde oppvåkningen. Andre høytider markeres på ulike årstider, som sentrale patriarkers og matriarkers messe og ved midtsommer og nyttår.
RETREAT
Sotozen-ordenen har lang tradisjon for retreater. En kollektiv retreat er oftest lagt til faste tider hvor lek og lærd kommer sammen til meditasjon, studier og religiøs praksis. Det vil også være mulighet for individuelle retreater hvor klostret ønsker å kunne tilbyr rom for de som behøver en tid i stillhet og refleksjon.
ET EGET FORLAG
Buddhologisk Forlag ble etablert og registrert i mars 2005. Forlag nr.: 92692
Et stort og viktig arbeid med De hellige buddhistiske skrifter samt liturgihåndboken for Ordenens munker og nonner har påbegynt allerede i 1995 og presentert i 2008 i bok på 436 sider. Tjenesteliturgien ble revidert i 2018. Den monastiske liturgi vil bli revidert i 2020.
OVERSETTELSER
I mange år har arbeidet pågått med blant annet oversettelse og tilrettelegging av ordenens skrifter, liturgi, seremonier og ritualer til norsk. Det er utgitt flere publikasjoner, blant annet en lovsangbok på Norsk. Det i den forbindelse også utgitt en CD.
BIBLIOTEK
I klostret bør det naturligvis finnes et bibliotek. Et slikt bibliotek må tilby et bredt spekter av bøker, publikasjoner og tidsskrifter, med alt fra billedbøker og fortellinger for barn til faglitteratur for voksne. Vi ønsker også litteratur fra ulike buddhistiske retninger og tradisjoner. Klosterbiblioteket skal være tilgjengelig for alle.
SOTOZEN STIFTELSEN
Sotozen Stiftelsens ble opprettet i 2005. Stiftelsens formål er etablering og drift av et zen-buddhistisk kloster samt bidra til utdanning og videreutdanning av klostrets munker og nonner, videre gi støtte til aktiviteter som bidrar i klostrets arbeider for gjensidig respekt, trygghet, toleranse og fred. Klostret skal være et åpent, stille rom, for alle mennesker. Klostrets virksomhet skal drives med faglig kompetanse, bygget på etiske og moralske verdier, i tråd med ordenens forskrifter og i henhold til norsk lov. Stiftelsen vil arbeide for at klostret skal kunne bli en integrert institusjon, et Buddhologisk Akademi, for formell teoretisk og praktisk utdanning av munker og nonner mot embetseksamen og presteordinasjon.
Stiftelsen har et eget styre med årsmøte og regnskaper som godkjennes av astatsautorisert revisor.
INTENSJONSAVTALE
En intensjonsavtale er formelt inngått mellom styret i Den norske sotozen buddhistorden og i Sotozen Stiftelsen. Avtalen skal sikre finansiering, kjøp, drift og utvikling av et zen-buddhistisk kloster. Stiftelsen vil stå som formell eier og ordenen leietaker. Stiftelsens inntekter er donasjoner. Ordenens inntekter er i hovedsak basert på medlemskap og hvor de fleste gir ordenen mulighet for å søke om et årlig tilskudd fra den norske stats. Alle inntekter skal forvaltes i tråd med Stiftelsens og Ordenens vedtekter og revideres av autorisert revisor.
V E D T E K T E R
1 Den Norske Sotozen Buddhistorden er grunnlagt av buddhistpresten Såzen Larsen Kusano. Sammen med Dåshu Tore D. Malja, den første munken ordinert i Norge, stiftet de ordenen den 14. mars 2002. De begge er født og oppvokst i Kristiansand.
2. Presentasjon av stiftere.
Såzen Larsen Kusano (f. 1962)
Såzen har profesjonseksamen i buddhologi og ble vigslet prest den 26. juli 2001 i den 800 år gamle Japanske Sotozen Buddhist Orden. Han tilbrakte 13 år i Japan hvor av de siste 6 årene med strenge studier ved bla. Soji-ji kloster (et av hovedklostrene) samt Saiyu-ji kloster, begge i Yokohama. Han er direkte etterfølger av Den høyst ærverdige ltabashi Koshu, abbed ved Soji-ji kloster og Gotanjo-ji kloster og er en av Ordenens to erkebiskoper. Han gikk for øvrig bort i 2020.
Såzen har i mange år arbeidet med oversettelser av hellige skrifter, ritualer og seremonier. Han er en pioner innefor zen-buddhismen i Norge og vil i stor grad kunne bidra til kunnskap om og utbredelsen av Zen og zen-buddhistisk praksis. Såzen arbeidet i Japan som lærer ved en videregående skole i til sammen 9 år før han begynte sitt buddhologistudie i et av Japans største og mest tradisjonsrike klostre. Såzen har arbeidet i den videregående skole i Kristiansand siden 2002 og er utdannet spesialpedagog ved Universiteter i Agder.
Tore Dagfinn Malja (f. 1971) (munkenavnet Dåshu)
Han ble ordinert som munk av Sotozen Orden den 7. desember 2002 og mottok det buddhistiske navnet Dåshu. Han arbeider som systemplanlegger i Eltel og er utdannet telekommunikasjonsteknikker med autorisasjon som EKOM-nettinstallatør. Dåshu har besøkt Japan flere ganger, første gang i år 2001 hvor han besøkte to av ordenens klostre. Han har i dag hovedansvaret for tilrettelegging og drift av ordenens IT-systemer. Eldstebroder Dåshu er tjenesteforstander med vigselsrett i Norge.
3. Styret
Den Norske Sotozen Buddhistorden består av maksimum 8, minimum fire personer.
Leder, Nestleder og Styremedlemmer.
Ordenens adresse: Postboks 794, 4666 Kristiansand
Valg av styremedlemmer
Styremedlemmer velges blant trossamfunnets medlemmer. En valgkomite blir nedsatt blant trossamfunnets medlemmer. Styrets leder velges av styret ved årsmøte og kan ved stemmelikhet benytte seg av en dobbeltstemme. Medlemmer av styret sitter så lenge de ønsker med minimum ett år som periode. Et styremedlem er fritt til å trekke seg i perioden. En valgkomite legger ny kandidat frem og godkjennes på årsmøte.
Styret er trossamfunnets høyeste organ mellom årsmøtene og plikter å sørge for at trossamfunnets og ordenens formål ivaretas, herunder at alle vedtak og forvaltning av midler og eventuell eiendom foretas i samsvar med vedtektene.
Styremøter skal ha ordstyrer og referent. Ved årsmøte skal leder legge fram årsmelding med regnskap. Regnskapet revideres av autorisert revisor. Årsmøtets beslutninger skal føres i protokoll. Styremedlemmer som er uenig i styrets beslutninger kan anmode om at sin oppfattning blir ført i protokollen. Protokollen skal undertegnes av alle medlemmer som har deltatt i styrebehandlingen.
Vedtaksførhet
Styret kan treffe beslutninger når mer enn halvparten av styremedlemmene er til stede i styrebehandlingen.
4. Den norske sotozen buddhistorden forvalter per i dag en egenkapital og vises i regnskap godkjent av årsmøte og revisor. Den norske sotozen buddhistorden er godkjent og hører inn under hovedorganisasjonen i Japan, og har dermed muligheter for støtte for bl.a. utdanning og videreutdanning av prester.
Krave til slik støtte er:
a) at ordenens munker og nonner er registrert ved Sotozen hovedkontor i Japan.
b) at der foreligger konkrete planer som tildeling eller kjøp av tomt/eiendom.
c) at der kan dokumenteres behov for støtte til nødvendig utstyr og/eller i form av lærere i ulike fag i kortere perioder.
5. Styrets rettigheter og plikter:
Styret har rådighet over ordenens donasjoner, bidrag og kollekt i samsvar vedtektene og gjeldende lovbestemmelser. Styret har den endelige beslutningsmyndighet ved forvaltning av midler i henhold til vedtektene. Styret kan dersom det er formålstjenlig og på økonomisk grunnlag ansette Abbed/abbedisse/residerende prest/forstander og sekretær i hel eller delvis stilling. Lønn fastsettes av styre og kan/må justeres basert på økonomisk grunnlag. Styret kan også opprette andre stillinger hel eller delvis på ovenfor nevnte betingelser. Likeledes kan styret oppheve stilling/er med rimelig varsel i henhold til vedtektene. Disse vedtekter er ment å fungere som en instruks for styret, som har alminnelig myndighet til å handle på trossamfunnets vegne. Styret forplikter seg til å foreta bestemmelser jamfør ordenens formål.
6. Regnskapsførsel
Den norske sotozen buddhistorden forplikter seg, etter norsk lov, til regnskapsførsel og har statsautorisert revisor. Årsregnskapet som legges fram for Statsforvalter og omfatter et samlet regnskap for statlig tilskudd, donasjoner samt øvrige kostnader ved drift og som ellers vedrører den religiøse virksomhet.
7. Offentlig kontroll
Den norske sotozen buddhistorden har forståelse for og aksepterer tilfeldig kontrollbesøk av regnskap og/eller innhenting av medlemslister (tempel-journal) eller at stikkprøvekontrollen kontrollerer disse ved besøk.
8. Om medlemskap i ordenen.
Ordenen/trossamfunnet respekterer hvert medlems personlige frihet. Sotozen er en orden/trossamfunn som ikke krever av medlemmer, verken lekfolk, noviser eller ordinerte munker/nonner, å love livsvarig tilhørighet.
Innmeldinger skjer på eget skjema. Innmelding foregår enten ved kontingent eller et såkalt tilskuddsbasert medlemskap. Det sistnevnte er de medlemmer som ordenen søker statstilskudd for. Ved begjæring om utmelding gis bekreftelse innen få virkedager. Det tidligere medlemskapet strykes fra ordenens protokoll. Om medlemskap for barn under 15 år lar vi foreldre/foresatte fatte avgjørelse om medlemskap. Dersom andre enn barnets foreldre har foreldreretten eller fungerer som barnets verge er tillatelse fra disse nødvendig. Barn som er født utenfor ekteskap tilhører samme trossamfunn som moren. Det er her ingen automatikk i barnets medlemskap. Barn som er født etter at foreldrene er skilt hører til samme trossamfunn som den av foreldrene med foreldreretten. Det er heller ikke her automatikk i barnets medlemskap.
9. Den norske sotozen buddhistorden har som mål å utvide fra et tempel til et kloster.
Formålet med opprettelse av et tempel/kloster er for daglig zen-buddhist praksis, hvor alle mennesker uansett kjønn, alder eller kultur kan overvære messer og høytider, samt ta del i buddhistisk praksis og studiegrupper. Det vil gies anledning til munke eller nonne ordinasjon for de som ønsker å leve et liv i Buddhas tjeneste. Tempelet er åpent hele dagen og ønsker velkommen til morgenmeditasjon, morgen og kveldsmesse.
Styret ønsker å innsette Såzen Larsen Kusano som residerende prest og ansvarlig for de daglige gjøremål. Driften av dette tempel vil i hovedsak bero på inntekter i form av ulike aktiviteter i tempelet samt donasjoner, kollekt, etc.
Ny prest vil velges av styre i samarbeid med den japanske hovedorganisasjonen under gjeldende vedtekter for innsettelse av ny prest / abbed, jfr. § 9 og 12.
10. Innsettelse av residerende prest, abbed/abbedisse.
Prest kan innenfor vår orden kun offisielt innsettes som abbed/abbedisse dersom han/hun er kvalifisert og godkjent av Sotozen Ordenens hovedkontor i Japan.
En prest kan kun offisielt registrere sin virksomhet (ved navn på tempel) dersom han/hun har lokaliteter egnet for ordenens praksis. Unntaket fra denne regel er dersom det foreligger konkrete planer/tegninger og midler for utbygging/utvidelse slik at adekvat areal er på plass.
Offisiell innsettelse av den prest kan foretas ved skriftlig tillatelse av Sotozen Ordenens hovedorganisasjonen via hovedkontoret i Europa.
En prest av Sotozen Orden eller munk/nonne med den nødvendige praksis og kompetanse eller myndighet fra Statsforvalter kan forrette ved tjenester som barnesigne, bryllup, begravelse, minnemesse etc.
Jfr. Norsk lov om registrering av prest i trossamfunn utenfor Den norske kirke kreves at presten ikke er under 23 år eller over 75 år. Før presten kan tiltre i tjenesten må han/hun i brevs form til fylkesmannen love på ære og samvittighet utføre de plikter og tjenester i samsvar med hans embete i eller med hjemmel i Norsk lov. Det er videre tatt til følge at en prest i et registerført trossamfunn står under samme ansvar som offentlig tjenestemann i saker han er pålagt i eller med hjemmel i Norsk lov. Ved forsømmelse i tjeneste kan fylkesmannen frata han/hun retten til å utføre offentlig prestetjeneste.
11. Vilkår for Innvielse, novisiat, munke/nonne ordinasjon
En prest av Sotozen Orden, med eksamen fra godkjent kloster kan i tillegg til å foreta prestelige tjenester som forrettelse ved barnesigne, bryllup, begravelse, minnemesse etc. videre foreta:
a) Innvielse. (dåp) minstealder 12 år.
Presten kan innvie en eller flere samtidig og bestemmes på bakgrunn av studie/praksistid og personlig engasjement. Ved innvielse gies et buddhistnavn.
b) Den som er innviet kan søke om et 12 måneders postulat. Under postulatet gis det større innsikt i og kunnskap om munker og nonners daglige praksis. Som postulant beholdes håret. Etter endt prøvetid kan det søkes om ordinasjon.
c) Munke/nonne ordinasjon. Minstealder 16 år. Der kan ordineres en eller flere samtidig.
Ved ordinasjon barberes hodet, gies to buddhistnavn (fornavn/etternavn) det første er allerede er gitt ved innvielse. Ordinanden iføres sort kåpe, krage og kappe. Det er videre et ønske fra Den Norske Sotozen Buddhistorden at navn tildelt ved innvielse eller ordinasjon kan, dersom ønskelig, registreres i det norske folkeregister.
12. Konvent
Konventet er en forsamling av Den Hellige Fres Kollegium, alle munker og nonner av Den Norske Sotozen Buddhistorden. I konvent behandles og besluttes saker som tilhører Ordenens indre anliggende som Ordenens liturgi, og Ordinans (regler og forskrifter for munker og nonner). Konventet forvalter ingen kapital. Beslutninger som innbefatter innkjøp, må derfor legges fram og bevilges av styret.
Et avslag fra styret kan påkjæres. I tvister mellom konventet og styret i Ordenen skal saken føres for biskopen i Europa. Biskopen kan anmode styret om å innfri konventets anmodning, men bare dersom bevilgningen ikke setter Ordenen i økonomisk uføre. Dersom biskopen og hovedordenskontoret i Japan finner styret særdeles urimelig og mekling ikke fører fram, kan biskopen kreve en oppløsning av styret og sørge for at et nytt opprettes.
13. Presteordinasjon
En presteordinasjon kan kun foregå etter de påkrevde studier, praksis med avlagt eksamen ved godkjent tempel, f. eks Den Norske Sotozen Buddhistordens hovedtempel. Selve presteordinasjonen foregår i dag kun ved Eiheiji og Sojiji kloster i Japan.
Ordenen har i dag to prester: eldstebroder Såzen og søster Anjun, begge med formelle studier og prestevigsel fra Japan og vigselsmyndighet i Norge. I tillegg er eldstebroder Dåshu tjenesteforstander med vigselsmyndighet i Norge.
14. Abbed/Abbedisseinnsettelse.
Kun i et tempel godkjent og registrert ved hovedordenskontoret, kan en prest formelt innsettes som Abbed/Abbedisse. Dette foregår ved en høytidelig seremoni med prester og minst en biskop til stede.
15. Vilkår for etablering av nye templer innen Ordenen
Fra Den Norske Sotozen Buddhistordens hovedtempel kan fem nye templer registreres under ledelse av en Abbed/abbedisse, forutsatt at der i hvert tempel finnes minst en ordinert munk/nonne med adekvat praksis.
16. Innsettelse av biskop:
Den er Sotozen-ordenen sentralt som utpeker en biskop.
17. Opprettelse av ett menighetsråd.
I et buddhisttempel kalles en menighet, Sangha. Det kan opprettes et menighetsråd med frivillige representanter lek/novise fra Sangha. Menighetsrådets leder vil være representert i Ordenens styre. Ved en større Sangha og/eller flere sangha kan der opprettes en egen gruppe for novise hvis representant/er kan være representert i ordensstyre og/eller inviteres til deltagelse ved styremøter.
18. Ved opphøring av Ordenen
Oppløsning kan bare forestå dersom ordenens prester, munker/nonner, et samlet styre med representanter for de novise og menighetsrådet ikke finner grunnlag for videre drift. Videre må europakontoret sendes en skriftlig redegjørelse for årsaker til oppløsning. Innenfor en periode på seks måneder kan hovedkontoret gi sitt samtykke til oppløsning, eller innenfor nevnte periode besørge den videre drift.
Ved oppløsning skal Den Norske Sotozen Buddhistordens samlede midler, i henhold til ordenens vedtekter avsatt til å fremme zen og zen-buddhistiske aktiviteter, tilfalle en buddhistisk organisasjon i Norge.
Et samlet styre kan vedta at tempelets eiendom/lokaliteter overføres overnevnte organisasjon. Den samlede kapital med evt. eiendommer sammen med et sluttregnskap meldes til Statsforvalteren i Agder.
Styrets sammensetning 2024
Styreleder – Anette Skeime
Nestleder - Tore Dagfinn Malja
Styremedlem – Såzen Larsen Kusano
Styremedlem - Bjørg Kverkild Tveter
Styremedlem – Eri Larsen Kusano
Statsautorisert revisor - Sigmund Omsland